moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Titta, inte mer! Det räcker med en häst!

Publicerad 2009-09-03 15:55:08 i Allmänt,


Sitter och kollar hästannonser. Vad annat kan man göra när man ligger hemma och är sjuk? Är inte ute efter något men kul att titta är det ju. Men hittade inte riktigt något som jag tyckte var så bra. Lite roligt tycker jag när de skriver underbart steg, sen klickar man på videon och ser nån jaga den stackarn med en plastpåse. Hon som springer länger stegen mer än hästen men de har lagt till världens tuffaste musik i bakgrunden för att det ska verka häftigt. Ne.. jag är tråkig men folk skriver så lustiga saker som hästarna inte lever upp till. Dressyrhäst 12 år 100000 - aldrig startat men hon var mer mot dressyr för att ryttaren var det... Halvblodssto 160-169 - Mitt älskade sto är 156 men känns större... Haha vilken djungel :)

Jag hittade en fin efter Cortus, dressyrvalack 7 år. Men med 174cm upp till manken var det ju bara för mig att bläddra vidare... Kan omöjligt ha en så hög häst...

Jag vill ha en typ 7 årig häst, 162-165 hög. En lite kraftigare variant, gillar inte när det blir för smäckert. Stor nacke ett måste! :) Dressyrhäst som man kan starta lättare klasser i fälttävlan och hoppning med. Maffig, gärna mörkbrun med vita tecken :) Av nån anledning tänker jag mig en valack före ett sto, vet inte varför men tycker de har ett stabilare syke än ston som varannan dag kan gå super och så dagen efter bli hur stoigt och tråkigt som helst. Å andra sidan går de ju att avla på... Kommer sluta med att nästa häst blir ett smäckert sto 4 år, säkert skimmel med... Brukar ju bli raka motsatsen till vad man letar efter från början.

När vi köpte ponnyn skulle vi ha en läromästare som skulle lära oss. Minst 8 år och gärna startad några gånger. Men en bekant hade en bekant för länge sen som fick ett hingstföl för (då) fem år sen som hon hade planer på att kastrera och sälja. Där stod han, ensam ute på landet. 5 år, riden barbacka med spö och långa sporrar... lat sa de, visst säger jag men dåligt inriden? hmm kan det varit så?... Iaf så var han så go att vi tog hem honom på prov och hoppsan så gick det nio år. Inte går det att släppa honom :) Sen är han lagom att jobba med nu när jag pluggar. Planen är ju att ha fler hästar när jag blir äldre så nu är han ett kärt projekt som vi ska försöka utveckla så långt det går!  

Måste fixa manen, haha han ser ut som en skogsponny ju :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela