moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Labb till 21.00

Publicerad 2009-09-09 21:41:50 i Allmänt,


När man sätter schema, tänker man då att haha vi låter de nya stackarna gå från 8.00 till 21.00?

Menar, hur snällt är det!?! Men då tänkte vi att vi skulle vara duktiga och göra förra laborationsrapporten på våra håltimmar (10.00-17.00)... hmm njae efter över fem timmar (satt i måndags med) hade vi kommit nästan halvvägs... shit vad den är svår! Hela klassen ringde runt till varandra för att kolla vilka svar de andra fått och hur de kom fram till det... Men dagens labb verkar inte lika krånglig tack och lov, till och med rolig faktiskt. Vi bestämde vattnets hårdhet genom EDTA titrering. Lätt och färgglatt, passa oss bra! :)

Vi hade vår andra dugga med. Den första klarade jag med alla rätt och det tror jag tusan att jag gjorde den här gången med. Vi har haft två väldigt lätta duggor nu. En på säkerheten i labbsalarna, typ vad man ska göra om man "råkar" få i sig tungmetaller och sånt... nyttigt vetande. Eftersom Fia i klassen har väldigt svårt för att låta bli att smaka och peta på sakerna i labbsalen så kanske den visar sig vara ganska viktig...

Dagens dugga var på det periodiska systemet, eller bara till nr 88 så inte de svåraste men ändå lite att ha i huvet. Men jag och Sarah var duktiga och började plugga in dem tidigt så vi kom nog rätt lätt undan både hon och jag.

Men nu när jag ändå har farten uppe ska jag plugga igen de kemiuppgifterna som jag inte gjort, det är ett gäng men med lite flyt hinner jag med en del nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela