moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

hmm... älg? älgfluga? ojoj..

Publicerad 2009-09-08 21:55:45 i Allmänt,


Min uteritt började med att jag fick vara akrobatisk och leta upp en jävla älgfluga som guffsat sig in under pälsen på stackars Peppe och satt och bet... ajaj!

Efter kanske tio min började Peppe "se" nått konstigt och jag kollade efter vildsvin som tydligen kan hålla till där... Jag kolla efter grisarna så mkt att jag missade farbror älg som stod 50 m fram och glodde på oss... ojoj!

Den största älgen jag sett. Jag brukar lyckas stöta på älgkor men det här var en rejäl älgtjur med flera taggar i kronan. Ursäkta herr älg sade vi och vände och red tillbaka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela