moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Glada gubbar, stjärnor och fyrkanter!

Publicerad 2009-09-07 22:13:52 i Allmänt,


Tänkte att idag av alla dar skulle jag verkligen försöka förstå allt de sa i skolan... tror kontentan var ungefär sisåhär: Om man tar en glad gubbe upphöjt till n så är derivatan för glada gubbar glad gubbe upphöjt till n-1 multiplicerat med derivaran för den glada gubben.

Skönt, sen var matteföreläsningen över och jag var något klokare än innan. Kemilektion: Massa grejer på tavlan, vi är inte förvirrade men vår lärare är. Han blir röd i ansiktet och börjar fnittra... sen började han dela ut stjärnor och fyrkanter på tavlan... och man skulle ju självklart ta stjärna genom fyrkant för att få ut det vi nu skulle få ut. Tror det tog tre sek innan alla bröt ut i gapskratt och vår stackars lärare blev lite rödare än vanligt... han verkar snäll iaf! Det är alltid nått! Han är ju duktig och så men ibland virrar han iväg och hoppsan så glömde han vad han gjorde sist :)

Sen måste jag berätta att min skinnjacka varit på vift... min älskade skinnjacka!!! Jag la den vid alla de andra jackorna och på kvällen sen när jag skulle gå så var den borta, borta!!! Jag undrade vem jag skulle slå först men var lite för full för att ta det på största allvar. Gick dock in till mamma och klagade och kröp ner hos henne ett tag kl halv sex på morgonen (faktiskt uppskattat!) och mamma sa: Men Moa, det är materiellt, det är en värdslig sak! Jag tyckte inte mamma visste vad hon pratade om och gick och la mig i min säng igen... Iaf, dagen efter så ringde jag till kära Tessan som jag visste var lika full som jag och frågade vilken jacka hon gick hem i... sin egen sa hon tills hon kom ut i hallen.. oj, hmm din jacka... :D Woohoo sa jag och så var storyn slut och my baby is back!!!

Ojojoj... nu jagar mamma mig med en sil och en tårtspade... jag flyttar hemifrån 1 november...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela