moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Fler hästar och mindre matte!

Publicerad 2009-09-05 18:19:14 i Allmänt,


Det blir en plugghelg hela helgen för mig. Ska sätta mig med allt snart... så låter det alltid men idag är det ett måste faktiskt. Matten var svårare än jag hade föreställt mig. Kemin känns ändå som att man kommer ihåg lite sen gymnasiet, liksom repetition och påbyggnad. I matten är det nästan ingen repetition alls, bara nytt. Jag som inte ens gillar matte... men måste man läsa det för att bli biolog så får man väl göra det också!!!

Kom hem från stallet nyss. Mycket roligare att vara där än att plugga... Vi red ut idag, var på en tvåtimmarstur med några tjejer. Det var riktigt skönt att komma ut i skogen och låta han galoppera när man är sjuk. Stå upp och ge han tygeln så är han nöjd och jag är nöjd. Han tyckte det var jätteskönt. Jag har inte varit på en så lång ridtur sen Anna nere i Hjo, då var vi ute i typ 3 timmar. 2 räckte för min rumpa, efter tre timmar i sadeln vill man hoppa av och gå lite... :) Tror jag ska hoppa lite imorn, orkar nog inte bära så mkt men några studs ut över en oxer borde väl inte ta så lång tid :) Ska bli kul!!!

Skulle vilja ha några till hästar att rida om dan. Har inte tid nu när jag pluggar men tre hästar skulle vara super :) i framtiden :) Kanske fyra st om man har typ Peppe som pensionär/sällskap, en första häst, en andra och en unghäst :) Blir ju typ tre ju... Hmm när jag är 30 kanske :) Undrar hur det ska gå ihop med mina planer på att spendera ett par månader då och då i Afrika, Sydamerika eller Indonesien och studera djur :) Hur låter det? Lejon och Cevy zebror i Afrika (södra, sydöstra), sumatra noshörningar på Borneo och grön anakonda i Ekvador :) Fast det sista vill jag ha ett stort crew runt mig... Skulle vara coolt att följa med ett gäng, fånga och mäta dem och sen släppa dem. Jag har hört att de största ska finnas därikring. De andra får hålla fast den så jag kan mäta och känna på den :) Tänk vad coolt!

Men nu sitter jag ju här och skriver... får ta mig i kragen om det ska bli någon matte för min del... jag är usel på det här, allt är ju roligare när man har matte att göra. Jaja, nu ska jag gå och vara lite duktig iaf!! Så ska jag belöna mig med fruktsallad och mangosorbet sen :)

Kommentarer

Postat av: Rebecka

Publicerad 2009-09-07 14:42:28

4 hästar, lite korta trippar till utlandet och så måste du ju ha bebbe nån gång...Råna en bank och köp dig tid så går det nog att få ihop. Tycker allt utom anakondorna låter väldigt intressant! Lycka till med allt...först och främst matten:-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela