moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Lite upp och ner dag

Publicerad 2009-10-17 00:01:34 i Allmänt,


Börjar med det dåliga. Om man inte ska jobba med kemi och matte, varför ska man kunna det? För att bli allmän naturvetare? Men om man inte vill bli en allmän naturvetare då? Jag kanske skiter i det? Har dom tänkt på det? Jag kanske bara vill läsa biologi, kanske därför man går biologprogrammet? Kanske!

Sen hjälper det ju inte att mna varit sjuk i två veckor och inte kunnat öppna en bok på hela tiden... Kände att jag itne hade nått och komma med i matten och valde att göra den efter jul så jag får lite tid på mig till den, behövs. Kemi 2 är nästa måndag.. tänkte satsa på den men sitter så mycket jag orkar och ändå förstår jag ingenting. Har kopierat anteckningar och så men det är inte samma sak som att ha fått det förklarat för sig varför det står som det står... jag gissar och det går sisådär inte alls!!!

Det var det dåliga. I övrigt är det rätt bra. Börjar bli frisk nu. Hästen gick bra. Camilla åkte ut i idol!!! Haha, stod och böla i direktsändning, mamma och jag skrattade förnöjt :) Kanske lite mindre klämmig nu kanske! :) Calle var inte så strålande heller tyvärr men Erik och Reza var ju grymma! Se vilken idolnörd jag har blivit! Allt är bättre än kemin!!!

En annan bra sak var att Laban svägde förbi och ville bli barnvaktad ett par timmar :D Jag visste inte om det så det var ett glatt kemibreak som plinga på dörrn. Vi sjöng sånger, tränade på att stå vilket visade sig vara totalt livsfarligt då ha släppte taget om det han höll stöd i efter ett tag och svajja och ramla. Men det gör ju inget om tant Moa tar emot en. Tänk vad bra det är att vara liten! Tyvärr ville Labans mamma ha tillbaka honom efter ett tag och jag fick återgå till min hemska kemi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela