moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Nattligt drama!

Publicerad 2009-07-23 15:35:59 i Allmänt,

Härom natten lyckades jag tappa in/bort mitt kort två gånger! Två gånger, ungefär samtidigt! Jag är helt otrolig!

Hade varit hemma hos Ida på en mysig middag med hennes lillasyster My och hunden Gusten. Blev hambakad pizza med banan och curry, the best kind! Vi såg The Anchorman, fan vilken rolig film! Har ni inte sett den, se den! Låg humor = flera skratt!

Jag vände Berra hemåt nånstans vid tolv, halv ett tiden. Hade självklart dragit mig för att tanka så länge som möjligt och det hade lyst ett tag så jag stannade vid statoil... där atomaten åt mitt kort!!! Inte riktigt hela, man såg en liten bit av kortet i glipan. Vad gör man? Man ringer Ida och hör om hon har pincetter :) Det hade hon, vi lyckades pilla ut kortet!!
Osäkra på om bilen tog sig upp till stockholmsrondellen och en ny mack åkte vi under tystnad...Tystnaden bröts markant när vi kom fram och jag inte hittade kortet!!! Vart i h#+%te kan jag ha lagt kortet? Joo.... på statoil... smart Moa! Nu har du tänkt. Fort som attan ner dit! Kortet låg tack gode gud kvar. Så det blev en resa till upp till Sthlmsrondellen. Hade inte velat ringa mamma kl ett på natten och säga att jag har kört slut på bensinen. Ne ursch! Vi klarade det iaf och Berra har full tank igen! Slutet gott, allting gott!


Tränade världens bästa ponny för Carro igår. Han gick så fint, så fint! Han var duktig, jag var stolt!

Sergeants Peppers lonly heartclub band stod och såg svår ut mot stallväggen en höstdag på Hjällö :)

Inte fullt så svår ser jag ut, snarare överlycklig. Älskade Twiggy Twiggs håller inte riktigt med, en bestämd dam det där.

Kommentarer

Postat av: Ida!

Publicerad 2009-07-23 21:08:46

Haha! Ja, det var spännande, speciellt att hela tiden ha vetskapen om den sinande bensinnivån hängande över oss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela