moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Huslig och duktig!

Publicerad 2009-07-28 20:31:53 i Allmänt,

Jag har bestämt mig för att bli huslig och ekonomisk när jag ska börja plugga. Även om man kanske inte lever lyx när man är student så är det vissa saker man inte kan dra ner på. Sylt är en av de sakerna... så jag plockar så mycket blåbär jag bara kan. Har gjort mitt första blåbärssyltskok idag. Åtta fina burkar står och ska tjocka till sig lite :) Jag har blandat, vägt, kokat, skummat och hällt upp. Jag kommer bli en redig husmor en vacker dag! Eller nått! En sak är klar och det är att jag inte sänker mig till att äta köpt sylt, då kan man lika gärna vara utan! Väntar bara på när lingonen kommer...

Har en kålpudding i ungnen. En av världens godaste rätter, mamma lär mig hur man gör så jag kan göra det själv när jag flyttat hemifrån. Man blir kanske inte världsbäst i magen av det men det är det värt ;) Fan vad gott det är, med hemgjord lingonsylt till. Ekonomiskt är det också för den delen. Man behöver bara vitkål, färs, ris, lök, sirap och kryddor.

Nu är den klar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela