moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Charter in Norway!

Publicerad 2009-07-02 14:37:18 i Allmänt,

Haha vi solar, hinkar vatten och festar på kvällarna, rena chartersemestern!

Och ja jag kom fram i Oslo som planerat! Jag var en kolugn resenär och gick åt helt rätt håll, följde både biljetten och skyltarna! För er som var oroliga...

Jojjo mötte upp mej med ett jättevrål och några glädjeskutt i måndags. Jag å andra sidan hade för ont i rumpa o rygg för att hoppa men jag stakade mej fram med ett ansträngt flin iaf! Prestation! Menar försök att släpa en fullpackad väska fram och tillbaka genom tåget för att man var för snål för sittplats. Var man tvungen att åka samtidigt som alla skulle till Arvikafestivalen? Men hitta sittplatser iaf som tur va.

Jojjos kollektivlägenhet är asskön och hon bor med bra tjejer och underbart randigmålade köksluckor!
Sover på megasoffan i vardagsrummet.
Oslo är som en storstad med småstadskänsla, helt seriöst, det känns inte som en storstad alls. Det finns mängder med ställen, parker, shopping och allt men det är en så lugn stämmning vart du än är.

Vi åkte in till centrum och hängde med våra Karlskogarockers i tisdags, The Durango Riot. Kul att träffa dem igen! De spelade på Rockefeller med Social Distortion och vi var där och höll på att smälta bort, Oslo är INTE märkbart svalare nattetid. Lägg till en massa folk på det och att ölen drog ur mer vätska än den gav...

Efter ett par efterhak vart det upptäcktsfärd av Oslo nattetid som väntade men det kan man ju säga var rätt obefinntligt tyvärr. Hittade en salsaklubb som helt ofattbart råkade vara stängd just den här tisdagen kl halv fem...och Fred hitta nått att klättra i... Gillar att deras turnéledare sa: I'm not getting you out of prison tonight boys.  

Våra fötter började säga ifrån och baksmällan, iaf hos en av oss, kom smygande så vi dissade en efterfest på durangos husbilstak och gick hem och somna på soffan. Gick lättare än vi trodde trots att solen nästan va uppe och det var minst 30 grader i rummet med morgonsol...

By the way, vad är det för rockstjärnor som bor i en husbil? vi hade förväntat oss ett femstjärningt hotell med jacuzzi på taket... shape up guys! ;) Next time!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela