moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Redigt slitet..

Publicerad 2009-08-30 14:13:43 i Allmänt,


Att man haft nolle-p visade sig ha satt sina spår. Erfarade jag tidigt imorse när jag gick och la mig. Nolle-p slutade i onsdags och jag tyckte att vaddå? Bara att lägga in Skogsröjet till schemat och åkte glad i hågen ut till Rejmyre (för de som inte vet är Rejmyre = håla med drägg i) kl 9 igår fm.
Jag jobbade med Tessan och var scenvakt och skötte säkerhet i diket. Övade lyfttekniker och sånt och sen drog det igång. Stod de första sju timmarna med solen rakt i ansiktet... röd än idag... jätteröd... typ tomat... kanske.
Sen började det bli lite kul när trycket började komma framåt kvällen och man fick börja jobba lite och inte bara övervaka. Blev dock bara ett lyft för mig men vi var många som hjälptes åt där på fronten ;)

Eftersom Rejmyre och hålorna runt omkring är kända för sina drägg kan jag ju berätta att ALLA var där igår.. ALLA! Jag har aldrig sett så många missklädda rumpor, buffaloskor, färgglatt hår och sånt på länge. De flesta skulle jag vilja säga gick inte runt i kläder.. de hade liksom saker på sig men inte ursprungligen kläder... läckert emos, läckert! :) Men de var glada i hågen allihopa och lika fulla (=för fulla) vare sig de var 13 eller 60. Vad kallar men det? Gemenskap? I vilket fall var det trevligt festivalfolk som var rätt lätta att ha ett göra med så det skedde väl inga större incidenter.

Är helt mållös över hur folk tog hand om sina barn där. 5 åringar drack energidrycker och stod vid högtalare utan hörselskydd. Flickan jag lyfte ur publiken var typ 6 år. Hennes mamma och storasyster (typ åtta) och hon stod längst fram på Heat... smart. Heat är ju inte ens bra.. men de är ju rätt familjära sen mf. och det var rätt lätt att beräkna att det skulle bli trångt... Men självklart drar hon med sina små barn så de stod längst fram bland massa fulla vuxna. Idiot! Försökte säga till henne att det inte var en bra idé och att det kommer bli trångt. Men likförbannat står hon kvar och likförbannat fick vi lyfta över ungarna efter halva konserten. Vi stod ett gäng och sa att vi kommer bli jävligt bra på att förbjuda våra kommande barn från att göra saker. Inte nog med det stod det två tioåringar längst fram både på Heat och på Lillasyster. Också några man fick ta ansvar för eftersom deras föräldrar tydligen inte gjorde det. Föräldrar är bäst men vissa föräldrar borde nog inte vara föräldrar alls.

Men på tal om Lillasyster var det jävla kul att träffa dem igen även om det vart kort. Det var två år sen sist men Paolo kände igen mig direkt och de kom och lyfte mig ett varv :) Goa grabbar från Göteborg! Vart tyvärr efterfest år olika håll... även geografiskt :) men de tar vi igen nästa gång! De gav iaf en grym konsert som avslutade hela festivalen. De bjöd upp andra band och vänner på scen och de var nog en 30 st allt som allt. Sen vart det hits, svett och kramar till hela publiken. Grym avslutning!

Vi kom till vår övernattningavilla vid 04.00 och då tog den riktiga festen vid... jag somna fem (skulle köra hem tidigt) nykter men de andra gick nog och la sig strax innan jag gick upp. Bra det, det verkar ha spårat ur där strax efter jag natta. Nån försökte bära ner Päras tältsäng innehållandes Pära ner för en spiraltrappa... de tappa den.. Pära vaknade av att han ramlade nerför trappan... andra gången ham vaknade var det i bastun... Jag var glatt obesvärad i min sovsäck i andra delen av huset :)

Men för att göra lång historia kort kan man säga att Röjet är en klass för sig, lantstämmning och mycket hårdrock! Kom hem en... fin... kamouflagetröja, med stort crew-tryck på, rikare. Den får nog en alldeles speciale place i stallgarderoben :) hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela