moasmexico

OCH PRECIS SOM VANLIGT SÅHÄR PÅ ONSDAGAR SÅ ÄR DET VARANNAN DAMERNAS!

Dåligt humör

Publicerad 2009-08-08 17:34:46 i Allmänt,

Det är få saker som får mig på så dåligt humör som stress, rastlöshet och känslan av att man inte vet vad man ger sig in på...

Har kommit in på min linje men är det bäst att utbilda sig nu? eller skulle jag väntat några år? Jag vill ju resa lite men tråkigt att göra det själv, ingen vill resa dit jag vill och jag vill inte lägga massa pengar på att åka nånstans dit jag inte riktigt vill åka. Egentligen kan det ju vara bra att leva lite fattigt studentliv när man är ung för sen vill man nog ha mer i livet och behöver mer pengar. Eller jag vet inte... men jag vet att jag vill bli biolog så jag följer det jag vet just nu. Men jag är rätt oroligt iaf... ursch att det ska vara så kämpigt med val och kval!!! Jag med min på snudd mot extrema beslutsångest!

Jag kan ju inte ens välja färg på ett decilitermått!!! Jag skulle behöva nån som pekade lite åt mig :) Typ Oranget decilitermått hjärtat! Det blir bra, andas! Haha nee riktigt så illa är det nog inte men jag sitter här och är lite velig.

Men man kan ju alltid ta ett sabbatsår, eller läsa en del av utbildningen utomlands. Jag är lite sugen på tre mån i England. Eller ännu hellre skottland. Wales är fint men lite öde kanske, men mycket vackert. Irland har jag aldrig varit på men har hört att det regnar mkt. Fast å andra sidan borde det väl regna lika mkt i Skottland kan tyckas. Irland har inga ormar och det är ju ett plus, men regnet väger nog tyngst... Men då skulle man ju få användning av regnställstältet jag fick av pappa! Det är knalloranget och blått med en halvmeter lång sylvester i orange :D Den tål nog ett helt monsunregn skulle jag tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Moa

Nu har jag fått för mig att åka till Mexico i fem månader och studera spindelapor!! Det är en del av mitt masterarbete i biologi som jag kommer att göra i Mexico och under tiden kommer jag att ha den här bloggen så att ni, kära vänner, och ni andra kan följa vad jag gör och tar mig för! Jag är astaggad och hoppas på att hålla kontakten med er från andra sidan atlanten!!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela